Baza wiedzy DBMS Marketing

Święta tuż tuż – jak to efektywnie wykorzystać on-line?

  • 5
  • 0

Święta standardowo wprowadzają swoiste zamieszanie na rynku reklamy, ale jakże pozytywne w kontekście zysków. Okres świąteczny generalnie odbierany jest lepiej przez społeczeństwo, obrazuje zarówno większe orientacje zakupowe – w kontekście nie tylko artykułów spożywczych, ale też fashion czy zabawek – ale też lepsze wskaźniki satysfakcji czy polecania.

Niestety, biorąc pod uwagę, ogrom promocji i kampanii realizowanych w okresie świątecznym, bardzo łatwo klienta zniechęcić niewłaściwą obsługą, przekazem czy innymi elementami, które składają się na całość „customer experience”.

Jak się przed tym chronić? Jak stworzyć kampanie efektywne a nie tylko efektowne?

Zasady tworzenia kampanii

1. Wybierzmy dobre agencje do współpracy

Nie sztuką jest wysłać, sztuką jest dostarczyć skutecznie. Tak, żeby klient rzeczywiście otworzył, zapamiętał…a przede wszystkim – skorzystał. W DBMS analizujemy wszystkie wysyłki i w niektórych kampaniach, szczególnie modowych, branży kosmetycznej czy w tematyce podróżniczej realizujemy kampanie z ponad 30-to %-owym wskaźnikiem CTR i z prawie 20-to %-owym wskaźnikiem otwarć. Taka konwersja jest możliwa dzięki skupieniu wielu elementów na wspólnym celu jakim jest efektywność kampanii, ale o tym w następnym punkcie.

CTR, kliknięcia do otwarć kampanii DBMS

2. Dajmy szansę ekspertom

W zasadzie w każdej firmie, większej niż kilkuosobowa, działa dzisiaj dział marketingu. Niezbędny – nic dodać nic ująć. Nie sposób odmówić tym osobom doświadczenia, wiedzy etc. Ale czy na wszystkich frontach? Czy zlecając kampanie mailingowe śledzą ich efektywność wysyłka po wysyłce? Wiedzą, które elementy działają najlepiej? Myślę, ze w większości nie, choć rodzynki zawsze się znajdą.

Dlatego tak ważne jest, żeby kampanię współtworzyć z jej realizatorem/wydawcą. Nie narzucać tematów, nie narzucać kreacji. Oczywiście – przygotujcie propozycje, ale dajcie nam szanse wypowiedzieć się – tylko wtedy możliwa jest najwyższa efektywność wysyłek. Narzucone z góry kreacje, tematy etc właściwe zawsze konwertują gorzej niż te przygotowane wspólnie – a już szczególnie w kampaniach sprzedażowych, czy leadowych.

3.Nie spamujmy

Nie ilość się liczy tylko jakość. Człowiek dostający jednego dnia osiem mailingów motoryzacyjnych, następnego dnia nie przeczyta już nic. Orientujmy się w zainteresowaniach naszych odbiorców, twórzmy różne persony, nie bądźmy stereotypowi. Zadawajmy sobie codziennie pytania – jak to jest rzeczywiście? Czy na pewno odbiorcą modowej kampanii garniturów jest mężczyzna? Nie J Bo znaczną populację mężczyzn ubierają kobiety – i to od bielizny zaczynając na kurtkach kończąc. Pomyślcie o tym planując wysyłki i wybierajcie aktualne, skuteczne i sprawdzone bazy.

>4. Używajmy tylko właściwych słów

Nawet w domu, w naszej codziennej, prywatnej komunikacji, wiemy jak bardzo liczy się dobór słów. Nie inaczej jest w marketingu – a nawet jeszcze trudniej. Bo często marki, która kieruje do nas swój produkt nie darzymy ciepłym uczuciem. Ba! Często nawet jej nie znamy 🙂
Są słowa – klucze które działają najlepiej. Zapomnijcie o słowach „promocja”, „okazja” etc. – wszyscy to dzisiaj mają. Najlepiej sprawdzają się konkrety. Zniżka – ale duża, 40% i więcej. Konkretna, bardzo atrakcyjna cena np. garnituru. Pokazanie szerszego wykorzystania danego produktu lub rozszerzenia oferty marki.  Właściwie dobrane tematy i treści mailingów sprawią, ze nie będzie spamował, bo zyskasz efektywność lepszą jakością a mniejszą wysyłką.

Czy ta wiedza poprawi efektywność kampanii? Tak, o ile będzie właściwie zastosowana. Wiedza o budowaniu świadomości konsumentów nie tworzy się z dnia na dzień, powstaje budowana na latach doświadczeń. My ze swojej strony, jako DBMS, zapraszamy serdecznie do kontaktu i skorzystania z naszej wiedzy.

Artykuł ukazał się w „Omnichannel Retailing Magazine”, NR 8 / 2016.

Podobne wpisy

Przejdź do góry