Case study Poradnik Baz Danych

Rozwiązania Big Data i Communication Automation DBMS dla branży windykacyjnej

  • 373
  • 0

Cykl poradnikowy – Communication Automation i rozwiązania Big Data dla Twojej branży!

Część II – branża windykacyjna

W kolejnej odsłonie naszego cyklu przedstawiamy proponowane rozwiązania dla branży windykacyjnej.
Trzy pytania jakie regularnie są nam zadawane przez przedstawicieli firm windykacyjnych to:
– jak możemy pomóc w zwiększeniu docieralności i dodzwanialności do Dłużników?
– jak możemy wpłynąć na zwiększenie skuteczności podpisywania deklaracji spłat zadłużenia?
– jak możemy pomóc w  ocenie nowych portfeli wierzytelności, które zamierza zakupić firma?
Powyższe pytania są dla nas jak najbardziej zrozumiałe – telefon to nadal najbardziej skuteczna i szybka forma skontaktowania się z Dłużnikiem, ale co zrobić kiedy numeru telefonu nie posiadamy lub mimo wielu prób „po drugiej” stronie jest wciąż cisza? A gdy już uda nam się skontaktować z Dłużnikiem to jak, obok skutecznych technik wpływania na rozmówcę, skłonić go do ugody i regularnych spłat? Trzecie pytanie też doskonale rozumiemy – do windykacji przekazywane są zazwyczaj najtrudniejsze sprawy, warto więc wiedzieć na ile praca na nowym portfelu wierzytelności będzie możliwa, jakie trudności mogą wynikać na przykład z niepełnych danych, które zostaną przekazane a tym samym jak długi czeka firmę proces w drodze odzyskania należności.
Jakie więc proponujemy rozwiązania?
Po pierwsze analiza bazy dłużników m.in. pod względem jej kompletności i wzbogacenie o dodatkowe formy kontaktu np. telefon i e-mail. Pamiętajmy, że zadłużenie to temat wstydliwy. Właściwy dobór kanału komunikacji ma tu olbrzymie znaczenie szczególnie, że część dłużników mimo wszystko chciałaby czuć, że nadal jest anonimowa – stąd np. propozycja wykorzystania adresu e-mail i zachęcenie Użytkownika do skorzystania z cyfrowej formy komunikacji.
Po drugie, dodanie informacji opisującej Dłużnika, jego styl życia, potrzeby, stan cywilny czy zainteresowania – im więcej bowiem wiemy o dłużniku, tym łatwiej będzie nam podsunąć gotowe rozwiązania, jak wyjść z trudnej dla niego, ale i jego rodziny sytuacji oraz co ważne, jak w przyszłości uniknąć podobnej sytuacji. Przykładowo wiedząc, że Dłużnikowi urodziło się dziecko – chcemy mu pomóc w spłacie zobowiązania, tak aby mógł w pełni cieszyć się z rodzicielstwa oraz zapewnić swojemu dziecku bezpieczną przyszłość. Wiedząc, że osoba regularnie dokonuje zakupów on-line o określonej wartości możemy zweryfikować czy przykładowo brak spłaty wynika z faktycznych problemów finansowych czy też osoba celowo unika spłaty.
Po trzecie proponujemy stały dostęp do narzędzi, które w prosty sposób pozwolą firmie świadczącej usługi windykacyjne sprawdzić m.in  aktualność i  kompletność nowego portfela wierzytelności, ocenić jakie są możliwości zwiększenia docieralności do Dłużników a tym samym podjąć decyzję czy praca na danym portfelu nowych wierzytelności będzie dla firmy opłacalna.
Zapraszamy do pobrania przygotowanej prezentacji, w której znajdą Państwo szczegóły dotyczące powyższych rozwiązań, dodatkowe propozycje działań dla branży oraz przykładowe wyniki osiągane przez naszych Klientów.
Mamy nadzieję, że zaprezentowany materiał z jednej strony będzie stanowił dla Państwa inspirację a z drugiej zachęci do wykorzystania przynajmniej części rozwiązań we własnych działaniach.

POBIERZ RAPORT DBMS DLA BRANŻY WINDYKACYJNEJ

Autorzy: Urszula Gradowska i Konrad Osys DBMS Sp. z o. o.

Podobne wpisy

Przejdź do góry