Baza wiedzy Marketing Web development Wywiady

Programistyczne wyzwania agencji marketingowych – rozmowa z Rafałem Nowakiem

  • 338
  • 28

Z jakimi wyzwaniami zmagają się dzisiaj agencje marketingowe? Co jest ważne, jeśli chodzi o tworzenie stron internetowych i web development? Co zrobić, żeby agencja reklamowa była gotowa na rok 2016? Na te pytania odpowiada Rafał Nowak z Centrum WWW – software house’u zajmującego się m.in. tworzeniem stron www, aplikacji na Facebooka, banerów w HTML i front-end developmentem.

Rozwiązania web development

Na czym dzisiaj „stoją” agencje marketingowe, jeśli chodzi o rozwiązania web development?

Prawda jest taka, że dobra agencja marketingowa powinna opierać się o metody innowacyjne, ale też sprawdzone i stabilne. Rolą agencji jest kreować rozwiązania i koncepcje marketingowe, technologia nie może tu ograniczać, a wręcz przeciwnie, musi udostępniać nowe możliwości. Tak więc dobre agencje w zakresie web developmentu muszą „stać” po prostu na… stabilnym i pewnym zespole produkcyjnym, który podoła z pomysłami kreacji.

Trzeba mieć pewność, że dział produkcji jest na bieżąco z technologiami, dotrzymuje obietnic, potrafi zrozumieć i wesprzeć kreacje kiedy trzeba. Technologia jest wtórna, bo jest narzędziem do rozwiązania problemu. Jak każdy dobry fachowiec, także programista, musi mieć dziś w swojej skrzynce narzędziowej wiele różnych narzędzi. Nie wszystko można wbić młotkiem.

Jak dobrać technologię do kreacji

Co jest zatem najtrudniejsze do „wbicia młotkiem”?

Największym wyzwaniem jest komunikacja między programistami a tzw. biznesem. Ułożenie wymagań, szczery i zaangażowany feedback, umiejętność dobrania technologii do kreacji – to są prawdziwe wyzwania. Widzieliśmy wiele projektów, które poległy na tym, że programista nie mógł zrozumieć czego się od niego wymaga. To zwykle prowadzi do frustracji i niezadowolenia – projekt wygląda pięknie, a wykonanie leży.

Oczywiście dobra komunikacja to trochę wisienka na torcie – u podstaw leży również sprawdzony w bojach zespół. W marketingu liczy się czas i przewidywalność, a to można osiągnąć tylko dzięki doświadczeniu.

Słowo o software house

A czego oczekuje agencja marketingowa od software house takiego jak wasz?

Tego, że jak już sprzeda klientowi koncepcję i projekt, to realizacja będzie finalnym etapem i zakończy się w przewidywalnym czasie. Bardzo ważna jest jakość – nie ma czasu na to, żeby Account Manager jeszcze klikał i testował produkty na kilku komputerach i telefonach. Kiedy produkcja dostarcza, to tak, żeby klient był zadowolony. Idealna sytuacja to taka, kiedy agencja po zaakceptowaniu projektu dostaje gotową realizację, a w międzyczasie nie nabawia się bólu głowy.

software house

Nadchodzi era rozwiązań mobilnych

Co twoim zdaniem przyniesie rok 2016?

Z pewnością, jak każdy poprzedni od kilku lat będzie to rok mobile 🙂

A tak na poważnie – mobile to już standard, dzisiaj strona bez dobrej wersji mobilnej jest po prostu niepełna. Coraz ważniejsze będzie też bezpieczeństwo – niedługo wszystkie strony będą szyfrowane, warto się na to również przygotować. Są też wartości niezmienne – przede wszystkim koncentracja na użytkowniku, jego zadowoleniu. Przekłada się to np. na dbałość o wydajność działania strony czy aplikacji.

Marketing automation

W kwestii marketingu, to coraz ważniejsza jest automatyzacja. Dzisiejszy marketer nie może spędzać swojego czasu w Outlooku skrobiąc ręcznie maile do znalezionych wcześniej w sieci firm. Marketing coraz ściśle musi pracować z programistami, bo jego rolą jest growth hacking – szybkie generowanie wzrostu musi się odbywać automatycznie, z wykorzystaniem różnych hacków, zmian, testów. Coraz częściej oczekuje się, żeby w sieci marketing przynosił wymierne efekty w postaci gorących leadów dla działu sprzedaży. Na szczęście Internet jest takim medium, że wszystko można zmierzyć i zważyć. Jeśli prawdą jest, że 50% środków na marketing jest wyrzucane w błoto, to akurat w Internecie z dużą dozą pewności można sprawdzić, które.

Jak można się na to przygotować?

Uzbroić się w narzędzia i wiedzę. Z zakresu analityki, e-mail marketingu, content marketingu, marketing automation… Można też po prostu wesprzeć się odpowiednimi ludźmi, którzy już to wszystko potrafią, a w dodatku zapewnią realizację wszystkich szalonych pomysłów na światowym poziomie. To daje firmie duże bezpieczeństwo realizacji i pozwala skupić się na innych obszarach.

Dziękuję za rozmowę.

_________________________________________________________________

Spodobała ci się ta rozmowa? Napisz w komentarzu poniżej z jakimi wyzwaniami mierzy się twoja agencja.

Podobne wpisy

Przejdź do góry