DBMS MwF Poradnik Baz Danych

Marketing w służbie pozyskania klienta

  • 354
  • 0

Strategia marketingowa zwykle sprowadza się do pozyskaniu klienta, a cały system sprzedaży online jest przeznaczony do poznawania zapotrzebowanie klientów i natychmiast przekształcenia ich w popyt zanim ktoś inny nam go odbierze. Jest to oczywiście w pełni uzasadnione podejście marketingowe, jeśli celem jest zdobycie jak największej liczby klientów, jak to możliwe. Jednak czasy tak łatwego pozyskiwania klientów powoli się kończą.

Koszty pozyskania klienta za pośrednictwem Google, Facebooka i innych mediów są coraz wyższe. Tymczasem nasze pokolenie wyżu demograficznego przechodzi na emeryturę, natomiast nowe pokolenie skupia się na nowszych modelach biznesowych, które przejawiają się we wzroście sprzedaży poprzez urządzenia mobilne. Tendencje pokazują, że coraz trudniej jest zawalczyć o dostępną pulę klientów. W rezultacie marketerzy mają coraz więcej trudności z pozyskaniem nowych klientów. Wpływa to na zwiększenie nacisku w stronę obecnych klientów i zwiększenie sprzedaży, bazując na ich doświadczeniu oraz zbudowanej relacji.

222

Internetowe Media w natarciu

Istnieje wiele różnych aplikacji do badania zachowań klientów – dane analityki internetowej pokażą nam, jak klienci zachowują się na naszej stronie internetowej, natomiast porzucone koszyki mogą ujawnić intencje klienta wokół procesu zamawiania. Zakupy przez Internet zyskują popularność u konsumentów ze względu na skuteczność, szybkość i wygodę jaką zapewnia zakup z domowego zacisza. Sprzedawcy detaliczni i internetowi muszą stosować podobną „Psychologie marketingu”, w celu zaspokojenia potrzeb klientów i rozwijać ich sprzedaży. Jednak internetowi sprzedawcy mają przewagę. Właśnie ze względu na marketing, który ewoluuje z narastającym tempem w stronę internetu – rynek detaliczny tkwi w stagnacji podczas, gdy internetowy rozkwita. Każdego dnia są budowane kolejne mosty między firmą a klientem, a dotarcie do niego jest często dużo bardziej pomysłowe i co ważniejsze, skuteczniejsze, niż jeszcze 10 lat temu.

Podobne wpisy

Przejdź do góry