Blog / Marketing relacji na Polskim rynku

Kategoria: Marketing MwF

Marketing relacji to coś więcej niż adres poczty elektronicznej. Pomimo jego występowania w dzisiejszym biznesie, rozumienie komunikacji e-marketingowej może być często błędnie jako sposób na  komunikację pomiędzy firmą, nadawcą komunikatu marketingowego. Teraz sieć kontaktów między ludźmi bardziej przypomina siatkę. Zniknęły dawne forma komunikacji jednostronnej. Wszystko jest oceniane, komentowane, sprawdzane i w każdej dziedzinie jest jakaś silna konkurencja.

 

marketing

Rezonans sieci społecznościowych

Posiadanie informacji na temat konsumenta pomaga w doręczaniu oczekiwanej przez niego oferty dopasowanej do jego wymagań i potrzeb. Marketing relacji uczy nas jak zdobywać nowe kontakty, które są na tyle zadowolone, że polecają nas osobom ze swojej ‚sieci’, dlatego ważne jest żeby zrobić wszystko, co możemy aby budować lepsze relacje z klientem. Na podstawie danych i analiz – a także rozmów z klientem dochodzimy do tego czego klient tak naprawdę od nas oczekuje i jakie ma preferencje – co takiego możemy mu zaoferować. I dzięki temu jeśli będzie zadowolony z naszych usług lub produktów możemy być pewni, że jego sieć również się o tym dowie. Nawet korzystając z naszych usług tworzy pewnego rodzaju pozytywne wibracje – ludzie wypowiadają się pozytywnie o firmie, zwiększa się brand awerness, których nie można nie doceniać.

 

socialStare media tradycyjne

Pamiętajmy jednak, że nie każdy typ relacji nadaje się, by stosować reguły marketingu relacyjnego – nie stosujmy więc nic na siłę – ale pamiętajmy o tej sieci i miejmy gdzieś w tyle głowy świadomość, że to co robimy odbija się echem po całej sieci. Często firmy na polskim rynku o tym nie pamiętają i później mają kłopot, bo okazuje się, że branża jest bardzo mała i kilka złych opinii potrafi zachwiać całym wizerunkiem – a tego nie chce nikt.