DBMS

Kampanie hybrydowe sposobem na sukces w marketingu

  • 392
  • 0

Kampania hybrydowa to pewnego rodzaju cykl w komunikacji z klientem z zachowaniem różnych odstępów czasowych i sekwencji kilku form kontaktu. Różnorodność tych kanałów pozwala na określoną zindywidualizowaną reakcję na dane zachowanie czy preferencje klienta. Dlatego kampanie hybrydowe pomagają we wzroście efektywności każdej kampanii. 

Nie istnieje coś takiego jak jeden rodzaj kampanii hybrydowej. Na tym polega właśnie atrakcyjność tej formy marketingu. Podstawowe założenie opiera się na obserwacji zachowania klienta i interakcji ze strony potencjalnego klienta po kliknięciu w link lub po otwarciu maila. Istnieje również możliwość opóźnienia działania następnego kontaktu o godziny, dni itp.
Marketing Automation pozwala na identyfikację osób wchodzących na stronę według IP, systemu operacyjnego, na śledzenie kontaktu po mailingu, dacie i godzinie wejść, lokalizacji Internetu. Jest możliwy również monitoring odwiedzanych podstron. Obecnie, dzięki dostępnym narzędziom, możemy wiedzieć znacznie więcej o naszym kliencie, niż do tej pory. Analizujemy także czas spędzony na podstronach.

 

Kampania hybrydowa – jak to może działać ?

Załóżmy, że wysyłamy kreację mailingową do 5 tysięcy bazy danych. 1 tysiąc klientów otwiera link z produktem nr 1 z kreacji. Do tej grupy możemy wysłać za godzinę, za dzień, ponownego maila z rabatem dla klienta na ten produkt. Wiemy, że właśnie ta grupa klientów jest potencjalnie zainteresowana tym produktem. Dodatkowo, kolejny 1,5 tysiąca osób otwiera link z produktem nr 2. Do tej drugiej grupy osób z kolei wysyłamy smsa z kodem rabatowym na ten drugi produkt. Atrakcyjna oferta i dobrze sprofilowana baza oznaczają najczęściej zakup.

Warto zauważyć, że te czynności mailingowe są zautomatyzowane. Wystarczy raz przed uruchomieniem startowym kampanii ustawić czas wysłania kolejnego komunikatu i system sam to wykonuje.
Kampania hybrydowa może przybierać różnorodne konfiguracje. Jeśli klient kliknie w wybrany z kreacji mailingowej link, może zostać przekierowany na dedykowany Landing Page. Następnie może otrzymać maila z podziękowaniem za zainteresowanie ofertą. Kontakt do klienta może zostać również przekazany do kontaktu telefonicznego do call center.
Kampanie hybrydowe można również wykorzystać w celu zbudowania bazy subskrybentów newslettera. Jeśli dany użytkownik kliknął w link kierujący do bloga, otrzymuje od nas mailem zaproszenie do prenumerowania newslettera z linkiem do formularza zapisu do newslettera.
Kolejnymi możliwościami hybryd jest wysłanie klientowi mailem przypomnienia o ofercie np. po 2 dniach od daty, kiedy kliknął w naszą kreację. Zostaje przekierowany do zapisania się na otrzymywanie od nas wiadomości w newsletterze lub pozostawienia danych na landing page. Klient może również otrzymać od nas maila z możliwością zapisu do newslettera za otrzymanie kodu rabatowego.

 

Generalnie istnieje bardzo wiele możliwości łączenia interakcji. Tak naprawdę jest ich tyle ile możliwych zachowań klienta.

Podobne wpisy

Przejdź do góry