Baza wiedzy

Jak zwiększyć sprzedaż w e-sklepie? Tip 4: budowanie zaangażowania odbiorcy.

  • 44
  • 3

Jeśli zrealizowałeś pierwszy cel, czyli tematem, nadawcą oraz preheaderem nakłoniłeś Odbiorcę do otworzenia wiadomości, to teraz stoi przed Tobą kolejne wyzwanie. Czas na wykonanie przez Odbiorcę kolejnej akcji. I tu, w zależności od tego, jaki jest cel Twojej kampanii, może to być kliknięcie w link do promocji, przejście na dedykowany landing page, czy też na stronę główną. Pamiętaj, że cel kampanii powinien być jeden. Klient po kliknięciu w jeden przycisk CTA (call to action), nie wróci do wiadomości, aby kliknąć w kolejny, więc zastanów się, na czym Ci najbardziej zależy.


Kreacja po otworzeniu maila, powinna swoim wyglądem, wielkością, ilością tekstu, zachęcić potencjalnego klienta do pełnego zapoznania się z treścią i wzbudzić pozytywne emocje. Estetyka gra tu pierwsze skrzypce, całość musi być spójna i nawiązywać do Twojej marki. Większość mailingów jest połączeniem tekstu i grafik, które mają na celu zwizualizować przekaz.
Nasza podświadomość działa w ten sposób, że naszą największą uwagę przyciąga najbardziej to co jest nam bliskie i łatwo przyswajalne dla oka. Najbliższym człowiekowi obrazem jest inna ludzka twarz oraz różnego rodzaju symbole i logotypy.

Symbole
Grafiki wykorzystywane w mailingu powinny być treściwe i nieść zamierzony przekaz. Nie powinny zawierać zbyt wielu szczegółów, żeby być jak najbardziej czytelne.

Ludzka twarz
Nie jest to koniecznością i regułą, ale warto w mailingu użyć element jakim jest przyjazna ludzka twarz, w podświadomości odbiorcy tworząca cały przekaz.

ALTy
Każda grafika powinna zawierać również kreatywne ALTy. Są to teksty wyświetlane zanim program pocztowy pobierze obrazy w wiadomości.

Dlaczego to takie ważne?
W przypadku, gdy coś pójdzie nie tak i program pocztowy lub serwer zablokuje pobranie obrazów, lub zrobi to sam Użytkownik, wyświetlony zostanie tekst obrazujący np. to co przedstawia dana grafika.

Teksty
Bardzo dużą uwagę musisz skupić na przejrzystość i zrozumiałość tekstu. Zdania powinny być krótkie i konkretnie przedstawiać, to co zamierzamy przekazać. Pierwsze wrażenie jest najważniejsze i jeżeli Odbiorca nie zrozumie przekazu przy pierwszym kontakcie, nie ma szans, by mailing okazał się efektywny. Przekaz musi być po prostu bardzo łatwo przyswajalny i mocno zapadać w pamięci.

TIP 4: Samo otworzenie wiadomości niewiele Ci da, jeśli Odbiorca nie wykona konkretnej akcji. Nie zapominaj więc o kreacji i jej elementach, czyli tekstach, ALTach, podlinkowaniach oraz CTA.

Podobne wpisy

Przejdź do góry