Baza wiedzy

Jak zwiększyć sprzedaż w e-sklepie? Tip 3: anatomia maila.

  • 39
  • 1

Z czego składa się wiadomość mailowa wie każdy. Natomiast przy realizacji kampanii mailowej wszystkie części naszego maila są ważne i do każdej z nich mamy zasady, które pozwolą lepsze wyniki.
Co widzi odbiorca na swojej skrzynce mailowej po zalogowaniu? Nadawcę wiadomości, tytuł maila oraz preheader. Są to trzy kluczowe rzeczy, które decydują, czy ktoś otworzy Twojego maila, czy nie.

NADAWCA
Zacznijmy od początku, czyli weźmy pod lupę pole nadawcy.
Musi ono jednoznacznie określać, jaka firma jest autorem mailingu. Zarówno zasady etyki marketingu, jak i możliwe wywoływane reakcje mówią, że nie powinien wprowadzać w żaden sposób w błąd. Można użyć różnych kombinacji. Zazwyczaj jest to po prostu nazwa firmy. Chcąc wywołać bardziej zbliżone relacje z potencjalnym klientem, można dodać do tego konkretną osobę.

Np. „Jan Kowalski – Nazwa Firmy”

Można też użyć samego imienia i nazwiska. Istnieje jednak ryzyko, że takowy mailing będzie pomylony z prywatną wiadomością i spowodować negatywne wrażenie u odbiorcy.
Unikaj używania w polu nadawcy BOK – to nie wygląda dobrze, ani nie skłania do kliknięcia.

TEMAT
Temat powinien być możliwie krótki, zwięzły, w pewnym stopniu intrygujący, zachęcający do otworzenia i zapoznania się z wiadomością. Jednocześnie nie powinien odbiegać od finalnej treści mailingu. Nadmiernie długi tytuł może sprawić, że po pierwsze, ktoś może nie przeczytać całości, po drugie, serwer odbiorcy może potraktować taką wiadomość jako spam.

Przykład: spójrz na poniższe tematy, czy one przykuwają Twoją uwagę? Pewnie nie. Pierwsze zdanie jest w ogóle niezrozumiałe i niepotrzebne.



Na podstawie analizy przeprowadzonych przez nas kampanii wynika, że najlepiej działają tytuły zawierające słowa: “tylko do ….”, “ostatnie dni”, a także wszelkie krótkie pytania, skłaniające Odbiorcę do działania.


PREHEADER

Jest to kolejna rzecz na którą zwróci uwagę odbiorca zanim zdecyduje o otworzeniu wiadomości. Preheder to krótki tekst, pierwsze zdanie naszego mailingu, które wyświetla się zaraz po temacie maila.
Czy te preahedery zachęcają do otwarcia wiadomości? “Jeśli wiadomość nie wyświetla się poprawnie…” – nic nam to nie mówi o zawartości danego maila, nie skłania nas to do otwarcia.

A przecież można inaczej:

Albo tak:

To tylko część zdania, a ma naprawdę wielki wpływ na powodzenie Twojej kampanii mailowej.

TIP 3: Wykorzystaj pole nadawcy, temat i preheadrer, aby skłonić odbiorcę do otwarcia wiadomości od Ciebie. Unikaj typowych błędów, powielanych nawet przez duże Firmy, a wyróżnisz się w gąszczu innych maili.

Podobne wpisy

Przejdź do góry