Baza wiedzy

Jak zwiększyć sprzedaż w e-sklepie? Tip 2: częstotliwość komunikacji!

  • 323
  • 0

Wyobraź sobie sytuację, gdy wchodzisz do sklepu odzieżowego i zanim jeszcze zdążysz coś obejrzeć, sprzedawca przynosi Ci spakowane zakupy. W tym przypadku są to ubrania, które zupełnie Ci się nie podobają i wcale nie chciałeś ich kupić. Jesteś zdezorientowany, cała sytuacja wydaje Ci się dziwna i już nie masz nawet ochoty nic oglądać w tym sklepie. Tak właśnie wygląda spam w oczach Klientów.

Jak intensywność komunikacji e-mail marketingowej wpływa na postrzeganie marki?
Chyba nikogo nie zaskoczą wyniki przeprowadzonego badania “More Love Less Spam”. Aż 87% badanych wskazało, że regularnie otrzymuje komunikację marketingową, której nie zamawiało, mimo że ponad 60% deklaruje włączenie filtrów antyspamowych.

Zjawisko spamu ma szczególne znaczenie dla użytkowników, którzy dokonują regularnie w sieci. Marka posługująca się takimi wysyłkami, jest tylko w stanie zrazić do siebie, szczególnie, gdy nie dokonuje segmentacji danych swoich klientów, czy nie wzbogaca ich o dane behawioralne. Wysyłanie na oślep nie zamówionej oferty handlowej może budzić agresję i narazić na eskalację wizerunku na rynku. W przypadku klientów, rzadziej kupujących lub szukających okazji zakupowych SPAM nie jest tak dotkliwy, niemniej duży poziom intensywności może prowadzić do negatywnych skutków dla marki.

Nie bądź spamerem, wysyłaj wiadomości tylko do osób, które tego chcą. Pamiętaj także, aby zawsze pozostawić furtkę wyjścia, aby osoba, która już nie chce otrzymywać Twoich komunikatów mogła szybko i sprawnie wypisać się z Twojej bazy. Ludzie często zapominają, że wyrazili zgodę na otrzymywanie komunikatów e-mail marketingowych i traktują Twoją wiadomość, jako spam. Chociaż w tym przypadku postępowałeś zgodnie z prawem, to i tak wiadomość może wywołać negatywne emocje. Właśnie w tym celu warto zastosować wspomnianą opcję “wpisz mnie z bazy”.

TIP 2: Przede wszystkim nie spamuj. W przypadku e-mail marketingu więcej, wcale nie znaczy lepiej.  Poprzez zbyt częste komunikaty możesz zrazić Klientów do swojej marki.

Podobne wpisy

Przejdź do góry