DBMS Marketing MwF

Jak zrozumieć Klienta?

  • 408
  • 0

W DBMS często od naszych klientów słyszymy: „Muszę zrozumieć mego klienta lepiej, ale jest to coraz trudniejsze.” Najlepszy sposób który sprawdza się w przypadku wielu przedsiębiorców to patrzenie na świat oczami klienta.

Jak pozyskać lojalność Klientów?

Konsumenci mają obecnie większą moc niż kiedykolwiek wcześniej, bowiem mogą szczegółowo porównywać online oferty handlowe. Przez to, coraz trudniej jest pozyskać lojalnych klientów – zdobywanie zaufania jest jeszcze trudniejsze niż kiedyś. Jest to szczególnie ważne w branżach, których reputacja ucierpiała podczas kryzysu finansowego, głównie mam na myśli połowę sektora bankowego, farmaceutycznego, energetyki, linii lotniczych i mediów. Jeśli nawet jesteś w branży niezwiązanej z kryzysem, istnieje możliwość, że będziesz odczuwać niektóre zmiany z takim samym skutkiem.

Zróżnicowanie klientów stale wzrasta, dzisiejszy rynek premiuje firmy, które stworzą model mikro-segmentacji i głębokiej analizy swego klienta. Trzeba przy tym pamiętać by nie mierzyć zbyt wielu mierników. Nadmierny  szum danych może rzeczywiście utrudnić zrozumienie swoich klientów.

Uważaj na przeciążanie danymi!

Tak samo przeciążanie ilością danych może zniechęcić klientów, jak również czyni ich mniej zainteresowanych produktami niż w elastycznych rozwiązań adaptacyjnych.

Spójrz poza swoją podstawową działalność i zrozum pełen zakres wyborów dokonywanych przez Twoich klientów, jak również przeanalizuj swoją sieć dostawców, partnerów itp. To ćwiczenie również pomoże Ci pogłębić wiedzę na temat konkurentów i pozwoli lepiej przewidywać ich ruchy.

Śledź doświadczenia kluczowych klientów – sprawdź, jak trafili do Twojej firmy i zwróć uwagę, na którym etapie procesu zakupowego gubisz najwięcej klientów. Jeśli nie można dokładnie prześledzić ścieżki swojego klienta, spróbuj wykorzystać w tym celu dedykowane aplikacje, np. HotJar.

Ucz się razem z klientami. Czasem biznes wymaga specyficznego podejścia. Psychologowie twierdzą, że gdy uda nam się zrozumieć problemy z jakimi zmagają się nasi klienci, to pozwoli nam podjąć wartościowe decyzje dla naszej firmy.

Skoncentruj się na przyszłości!

Pamiętaj, aby zawsze patrzeć w przyszłość – skoncentruj się na tym, co klienci będą chcieli jutro oraz spróbuj zaplanować przyszłość, za pośrednictwem różnych narzędzi, aby przewidzieć działania Twoich klientów.

Podobne wpisy

Przejdź do góry