DBMS

Jak skutecznie prowadzić kampanie mailingowe?

  • 343
  • 0

Przeprowadzenie skutecznej kampanii mailingowej z pewnością wymaga czasu i przemyśleń. O sukcesie kampanii decydują takie czynniki jak kreatywny brief, który przykuje uwagę naszych odbiorców, starannie zaplanowany komunikat a przede wszystkim świadomość tego, kim są nasi odbiorcy i co ich interesuje. Często jednak to nie wystarcza.

Poza podejściem marketingowym, warto również spojrzeć na sprawę z nieco bardziej technicznej strony. Bez tego nasze starannie przygotowane materiały i cała nasza praca może trafić prosto do spamu lub nie dotrzeć w ogóle! Bez paniki, z tego artykułu dowiesz jak nie popełnić technicznej gafy.

Liczy się reputacja

Większość popularnych domen, mimo znikomych kosztów posiada wyjątkowo słabą reputację. Mówiąc dokładniej, 80% problemów z dostarczalnością wynika ze słabej reputacji. Mówiąc wprost – providerzy skrzynek pocztowych mogą wrzucić naszą wiadomość do jednego worka, razem z cudownymi środkami na porost włosów, czy nigeryjskim księżniczkami. I to tylko za domenę z której korzystamy. Często warto skorzystać z serwera o dobrej reputacji, takiego jak www.greensender.pl . Dzięki temu będziemy mieli pewność, że nasza wiadomość trafi tam, gdzie chcemy.

baner greensender 600x300

Higiena bazy – to podstawa

Powiedzmy sobie szczerze, z pewnością masz więcej niż jedną skrzynkę mailową. Z pewnością też nie zaglądasz regularnie na wszystkie z nich. Na część nie zaglądasz nawet wcale. Większość ludzi robi tak samo – dlatego regularne usuwanie nie istniejących lub przepełnionych skrzynek z własnej bazy, powinno stać się Twoim dobrym nawykiem. Każdy email wysłany na nieistniejący adres, powoduje spadek zaufania u providera. Dlatego należy być czujnym – zbyt duża ilość wysyłek na nieistniejące adresy może prowadzić prosto na czarną listę.

Unikanie czarnych list

No dobrze, ale co zrobić jeśli już znaleźliśmy się na czarnej liście? Po pierwsze nie panikować. Przyczyn może być wiele, szczególnie gdy większość czarnych list obsługiwana jest automatycznie. Fałszywe alarmy zdarzają się dość często. Ważne, żeby w porę zorientować się o zaistniałej sytuacji. Pomocne mogą być specjalne narzędzia, które na bieżąco sprawdzają, nasze domeny i adresy IP pod kontem czarnych list. Wiąże się to jednak nierzadko z opłatą abonamentową i koniecznością codziennego sprawdzania listy. Kłopotliwie może być też znalezienie narzędzia adekwatnego do naszych potrzeb. Jeśli czujemy ,że to nie dla nas – lepiej zaufać specjalistom, którzy mają od tego odpowiednie struktury.

Porządek w kodzie

Twoja kreacja ma już wszystko czego jej trzeba. Wygląda estetycznie i uderza w samo sedno. Ale co z kodem? Zanim wystartujesz kampanię, upewnij się, że wszystkie tagi są podomykane, wiadomość jest responsywna, a style css są zaszyte w htmlu. W znacznym stopniu zwiększy to dostarczalność. Jeśli jednak ,nie wiesz o czym mowa, lepiej skorzystaj z pomocy specjalistów.

Jan Boguszewski

Podobne wpisy

Przejdź do góry