Aby kampania przynosiła pożądane efekty należy działać kompleksowo. Zadbać należy o wszystkie szczegóły: dobrać odpowiednią bazę, wybrać najbardziej efektywny czas wysyłki, określić nadawcę, nadać odpowiedni tytuł maila i w końcu wysłać atrakcyjną kreację.
Zatem krok po kroku…

Skuteczna kampania krok po kroku

NADAWCA:
Pole nadawcy jest wyraźnie eksponowanym elementem. Co za tym idzie, bardzo ważne, żeby jednoznacznie określało, jaka firma jest nadawcą mailingu. Zarówno zasady etyki marketingu, jak i możliwe wywoływane reakcje mówią, że nie powinien wprowadzać w żaden sposób w błąd. Można użyć różnych kombinacji. Zazwyczaj jest to po prostu nazwa firmy. Chcąc wywołać bardziej zbliżone relacje z potencjalnym klientem, można dodać do tego konkretną osobę.
Np. „Jan Kowalski – Nazwa Firmy”
Można też użyć samego imienia i nazwiska. Istnieje jednak ryzyko, że takowy mailing będzie pomylony z prywatną wiadomością i spowodować negatywne wrażenie u odbiorcy.
TYTUŁ:

Jest to bardzo ważny element, efekt jaki wywoła ma podstawowy wpływ zarówno na to czy użytkownik otworzy maila, jak i na późniejszy odbiór przekazu.
Tytuł powinien być możliwie krótki, zwięzły, w pewnym stopniu intrygujący, zachęcający do otworzenia i zapoznania się z wiadomością. Jednocześnie nie powinien według zasad etyki i dobrego smaku, odbiegać od finalnej treści mailingu. Nadmiernie długi tytuł może sprawić, że po pierwsze, ktoś może nie przeczytać całości, po drugie, serwer odbiorcy może potraktować taką wiadomość jako spam.
Dla przykładu:
Niepoprawny – Już w ten weekend: 9-10.05.2015 Zapraszamy do naszego sklepu „Nazwa sklepu” na super promocje – Zniżki do 40%
Poprawny – Weekend wielkich obniżek cen! Sprawdź teraz!

 

nadawca i tytuł maila w skrzynce odbiorczej Twojego klienta

Taki tytuł daje do myślenia, daje przedsmak tego co odbiorca może przeczytać w mailu i konkretnie zachęca do sprawdzenia „tu i teraz”.

Zasady tworzenia skutecznej kreacji

KREACJA:
Sama kreacja po otworzeniu maila, powinna swoim wyglądem, wielkością, ilością tekstu, zachęcić potencjalnego klienta do pełnego zapoznania się z treścią i wzbudzić pozytywne emocje. Estetyka gra tu pierwsze skrzypce i najlepiej jest się zdać w tej kwestii na profesjonalistów. W historii przeprowadzano masę badań co i w jaki sposób przyciąga uwagę. Ich wyniki klarują kilka elementów bardzo istotnych, którymi należy się kierować w przygotowywaniu kreacji.
Większość mailingów jest połączeniem tekstu i grafik, które mają na celu zwizualizować przekaz.
Ludzka podświadomość działa w te sposób, że naszą największą uwagę przyciąga najbardziej to co jest nam bliskie i łatwo przyswajalne dla oka. Najbliższym człowiekowi obrazem jest inna ludzka twarz oraz różnego rodzaju symbole i logotypy.
Symbole
Grafiki wykorzystywane w mailingu powinny być treściwe i nieść zamierzony przekaz.
Nie powinny zawierać zbyt wielu szczegółów, żeby być jak najbardziej czytelne.
Ludzka twarz
Nie jest to koniecznością i regułą, ale warto w mailingu użyć element jakim jest przyjazna ludzka twarz, w podświadomości odbiorcy tworząca cały przekaz.
ALTy
Każda grafika powinna zawierać również kreatywne ALTy. Są to teksty wyświetlane zanim program pocztowy pobierze obrazy w wiadomości.
Dlaczego to takie ważne?
W przypadku, gdy coś pójdzie nie tak, program pocztowy lub serwer zablokuje pobranie obrazów, lub zrobi to sam Użytkownik, wyświetlony zostanie tekst obrazujący np. to co przedstawia dana grafika.

zastosowanie parametru alt w znacznikach

 

Podlinkowania
Mailing ma na celu zainteresować Odbiorcę ofertą i zachęcić do konkretnej akcji np. przejścia na stronę lub landing page Nadawcy, aby tam zapoznać się z wszelkimi szczegółami. Podlinkowania powinny się kryć pod grafikami i śródtytułami poszczególnych elementów wiadomości. Bardzo ważnym elementem jest również dodatkowy przycisk zwany „call to action”. Element ten w bardzo bezpośredni sposób powinien zachęcać odbiorcę do kliknięcia „tu i teraz” i sugerować co się wtedy wydarzy.

wezwanie do działania w kampanii e-mail - call to action

Teksty
Bardzo dużą uwagę należy skupić na przejrzystości i zrozumiałości tekstu. Zdania powinny być krótkie i konkretnie przedstawiać to co zamierzamy przekazać. Pierwsze wrażenie jest najważniejsze i jeżeli Odbiorca nie zrozumie przekazu przy pierwszym kontakcie, nie ma szans, by mailing okazał się efektywny. Przekaz musi być po prostu bardzo łatwo przyswajalny i mocno zapadać w pamięci.

Przygotowanie bazy e-mail do wysyłki

BAZA DO WYSYŁKI:
W przypadku, gdy nie posiadamy własnej bazy i chcemy zdobyć nowych klientów, najlepiej pozyskać takową od sprawdzonego, legalnego źródła. Przepisy Prawa zabraniają wysyłania maili reklamowych zarówno do indywidualnych odbiorców, jak i firm bez uprzedniego wyrażenia przez nich zgody.
Dodatkowo, żeby mailing był efektywny, baza powinna być optymalnie dobrana do charakterystyki produktu i oferty, którą zamierzamy zaprezentować. Każda firma oferująca bazy wysyłkowe i same wysyłki, proponuje swoim klientom odmienne kryteria targetowania. W tym przypadku najlepiej zdać się na ich doświadczenie.
TERMIN I CZAS WYSYŁKI:
Ostatnim elementem jest odpowiednie dobranie terminu i czasu wysyłki. Najróżniejsze testy i doświadczenia z prowadzonych kampanii mailingowych jednoznacznie określają dni, w które nie powinno się lub warto dokonywać wysyłki.
Soboty, niedziele:
Są najmniej wskazanymi dniami, pocztę odczytuje wtedy znikoma liczba użytkowników, a wiadomości, których często wiele zdąży „spłynąć” do skrzynki sprawiają, że ta właściwa często „ginie” w gąszczu pozostałych.
Poniedziałek – piątek:
Każdy tak zwany „dzień roboczy” jest dobry na dokonanie wysyłki, najlepiej jest jej dokonywać w godzinach porannych lub nie później niż o godzinie 15.

czas wysyłki skuteczniej kampanii e-mail

Mamy nadzieję, że powyższy tekst zainspiruje Państwa do prowadzenia działań marketingowych i pomoże w przygotowaniu własnej kampanii mailingowej.
Jednocześnie zachęcamy do kontaktu z naszymi ekspertami i zapoznania się z autorskimi Narzędziami pozwalającymi przeprowadzać skuteczne kampanie.

DBMS, skuteczna kampania e-mail

Firma DBMS mając olbrzymie doświadczenie w wysyłce mailingowej (między 100, a 140 mln maili miesięcznie) wie jak przygotować optymalną kreację dla danej kampanii. Nasz grafik współpracując z handlowcem oraz działem IT przygotowuje kreacje, które przede wszystkim generują zamierzony efekt. Dbamy o to, aby wygląd był atrakcyjny, rzetelnie przedstawiał wysłaną ofertę i zachęcał do kliknięcia. Tworzenie kreacji, kodowanie jej i wysyłka do klientów przez profesjonalne narzędzia jest naszym kluczem do sukcesu.

DBMS - 140 milionów wysłanych kreacji e-mail marketing

Zapewniamy zarówno kreacje mailingowe, jak i wszelkiego rodzaju landing page, bannery reklamowe, strony www, aplikacje mobilne i pozostałe kreacje graficzne służące działaniom marketingowym. Przeprowadzenie całego procesu w jednym miejscu jest wygodne dla Klienta i szybkie.

Projektantem kreacji jest nasz Grafik, Joanna Strękowska, która ukończyła z wyróżnieniem Wydział Artystyczny w Lublinie. Jest Laureatką konkursów m.in. II miejsce na najlepszy plakat Lublina – PlakatON 2015. W ostatnim czasie zdobyła Nagrodę „Żurawie” 2015 w kategorii Obraz.

www.strekowska.pl

 

Autorzy: Joanna Strękowska i Konrad Osys DBMS Sp. z o. o.