DBMS Marketing MwF

Inteligentne kampanie reklamowe

  • 321
  • 0

Czy jesteś w stanie przypomnieć sobie trzy reklamy które widziałeś dzisiaj? Prawdopodobnie nie. Mimo milionów dolarów wydanych na kampanie reklamowe, większość reklam nie zapada nam w pamięci. No być może raz na jakiś czas, jakaś zdolna, kreatywna osoba, w pewnej agencji reklamowej zrobi coś naprawdę świetnego, co wprawi nas w osłupienie. Jednak w gruncie rzeczy jesteśmy tym zmęczeni i również odporni na zalew reklam telewizyjnych i internetowych. To naturalna reakcja człowieka na to, że reklamy są w większości tworzone dla ogółu – wszystkich odbiorców, podczas gdy każdy człowiek jest jedyny w swoim rodzaju i spersonalizowana informacja lepiej do niego trafia.

Z tego właśnie powodu gromadzi się dane na temat ludzi i ich preferencji. Ułatwia to nam tworzenie inteligentnych kampanii, dzięki którym łatwiej jest nam dotrzeć do konkretnej grupy docelowej, z odpowiednim przekazem, przy realizacji założonych celów.

Rzecz jednak leży nie tylko w doborze odpowiedniej wiadomości do adresata, ale również w umieszczeniu jej we właściwym miejscu. W każdej branży nowe media i stare media działają obok siebie, lub konkurują – w przypadku zintegrowanych kampanii pracują razem. Nasze własne preferencje nie mają tu nic do rzeczy, ponieważ liczy się klient i jego percepcja. Zwraca się bowiem w coraz większym stopniu uwagę na fakt, iż firmy powinny budować trwałe więzi zarówno z dostawcami, odbiorcami, społecznością lokalną jak i konsumentami indywidualnymi.
W tym celu powstały inteligentne kampanie, które są przydatne w kształtowaniu relacji z konsumentami, lecz nie są niezbędne.

Jeśli Twój biznes radzi sobie dobrze i Twoja reklama jest wystarczająca – nie komplikuj sobie życia na siłę.
Nie zdziw się tylko jeśli Twój konkurent, dobrą i przemyślaną kampanią reklamową zabierze Ci połowę klientów. Czasem coś tak prozaicznego jak sprzedawanie warzyw na targu może mieć sprytne i skuteczne metody marketingowe.

Podobne wpisy

Przejdź do góry