Baza wiedzy DBMS MwF

Gdzie najlepiej reklamować swój produkt?

  • 416
  • 0

Jeśli każdego dnia zastanawiasz się, jak ulepszyć swój produkt, może się okazać, że skupiony na produkcie patrzysz w złe miejsce. Kto może Cię winić? To Twój produkt – czy też usługa – z założenie wkładasz w niego wiele serca, jednak czasem warto spojrzeć na problem z innej strony. Nie zastanawiać się co i czy można jeszcze ulepszyć a spojrzeć na to GDZIE można go obejrzeć/skąd konsument dowiaduje się o istnieniu produktu.

1. Ustal grupę docelową

Po pierwsze rozpisz swojego klienta idealnego, czyli takiego, który jest najbardziej zainteresowany zakupem Twojego dobra. Dzięki temu nie będziesz musiał sztucznie wytwarzać popytu wśród odbiorcy – a przynajmniej nie w tak dużym stopniu. Znajomość Twojego klienta i dbanie o aktualność Twoich danych to w dzisiejszych czasach dobra praktyka.

2. Znajdź miejsce w którym ta grupa się spotyka

To zależy głównie od wieku, płci lub grupy społecznej czy nawet subkultury, w którą celuje Twój produkt. Mogą to być różne mediach. Spróbuj odpowiedzieć sobie na pytania: czy Twoi klienci wolą stare media czy nowe media; na jakich mediach społecznościowych przesiadują, czy to głównie kobiety czy mężczyźni , w jakim są wieku, czy mieszkają w dużym mieście, czy na prowincji? Musisz zadać sobie te wszystkie pytania, ponieważ są one szalenie istotne przy znajdowaniu Twojego klienta i kanałów, na które przeznacza najwięcej czasu.

3. Wyraź swoją wiadomość jasno i przystępnie

Teraz kiedy już wiesz do kogo mówisz, a Twój głos jest słyszalny donośnie tam gdzie powinien, musisz zastanowić się co takiego chcesz powiedzieć. To nie jest tak łatwe jak się może z początku wydawać. Musisz używać prostych zwrotów i zadbać o to, aby Twój przekaz był maksymalnie szczery i jasny. Ciężko mieć prosty przekaz i jednocześnie wyróżniać się na tle konkurencji – ta umiejętność przychodzi z czasem i odróżnia początkujących od weteranów. Warto obserwować dobre praktyki w Twojej branży i dodać do nich swoje najlepsze atuty.

4. Zawsze słuchaj

Klient może nie zawsze najlepiej wie czego mu potrzeba, ale zawsze warto wsłuchiwać się w jego głos. Dlatego zawsze słuchaj feedbacku klienta, ponieważ zazwyczaj powtarza się on często i jest najprostszym narzędziem weryfikacji Twoich założeń z rzeczywistością. Słuchanie nic Cie nie kosztuje – więc zawsze warto słuchać i jednocześnie podejść z empatią do klienta, który przecież jest największym przyjacielem Twojego biznesu.

Podobne wpisy

Przejdź do góry