Baza wiedzy DBMS Greensender Marketing

E-mail marketing najskuteczniejsze narzędzie dla Twojego biznesu

  • 329
  • 0

E-mail marketing jest jednym z najskuteczniejszych, a zarazem najtańszych narzędzi do promocji biznesu. Mimo rosnącej popularności social media, e-mail marketing nie traci swej pozycji i nadal jest 40 razy skuteczniejszy niż social media.

Mało kto dziś nie korzysta z e-mail marketingu i nie ma się czemu dziwić- badania wskazują, że jedna złotówka wydana na działania e-marketingowe przynosi średnio 28 zł zysku! Jeśli jednak Twoja firma znajduje się w mniejszości nie używającej e-marketingu, może czas to zmienić? Dziś przygotowałam dla Ciebie kilka wskazówek, które pomogą Ci rozpocząć przygodę z e-mail marketingiem.

Kim jest Twój odbiorca?

Na początek odpowiedz sobie na pytanie: „Do kogo będziesz wysyłać kampanie?”

Możesz skorzystać z bazy swoich klientów, lub wykorzystać bazę zewnętrzną. Najlepsze rezultaty osiągniesz dzięki zastosowaniu obu metod. Ze swoimi klientami warto być w stałym kontakcie, bowiem przez to budujesz relacje, tak kluczowe w dzisiejszym biznesie. Natomiast nowe osoby możesz zainteresować swoją ofertą, zyskać klientów Jeśli jednak chodzi o bazy zewnętrzne musisz pamiętać o kwestiach prawnych. Każdy dostawca danych jest zobligowany do zarejestrowania swoich zasobów w biurze GIODO- zwróć uwagę na to przy zakupie, aby uniknąć nieprzyjemności oraz konsekwencji prawnych.

okulary, klawiatura, ołówek, smartfon

Gdy już masz odbiorców swoich kampanii, czas na wybranie narzędzia do wysyłki, które pozwoli Ci na sprawne i łatwe przesyłanie wiadomości do dużej liczby użytkowników.

Skrzynka nadawcza w email marketingu

Przeprowadzenie kampanii e-marketingowych ze swojej skrzynki nie jest dobrym pomysłem.

Po pierwsze możesz szybko doprowadzić do jej zablokowania, a poza tym nie będziesz w stanie zmierzyć efektów swoich działań. Na rynku istnieje wiele narzędzi umożliwiających przeprowadzanie takich kampanii (np. Greensender). Plusów stosowania narzędzia do mailingów jest wiele, m.in. masz możliwość monitorowania efektów swoich wszystkich kampanii w jednym miejscu, poza tym możesz sprawdzać na bieżąco efekty, czy tworzyć własne kreacje.

Przygotowanie kampanii email marketing

Następnym krokiem jest przygotowanie kampanii. W tym przypadku także masz kilka opcji do wyboru. Możesz stworzyć swoją własną kreację od podstaw, lub skorzystać z pomocy specjalistów, jeśli nie czujesz się pewnie w tej kwestii.

Przygotowanie kreacji reklamowej

Gdy zdecydujesz się na samodzielne przygotowywanie kreacji, pamiętaj, aby zadbać o wszystkie elementy mające wpływ na skuteczność kampanii, czyli m.in. pole nadawcy, tematu, czy preaheader. Są to czynniki decydujące o otwarciu przez odbiorcę Twojej wiadomości. W treści warto zamieścić prosty tekst oraz grafikę, a także CTA, które będzie kierowało do strony docelowej, lub miejsca, gdzie w danym momencie chcesz pokierować daną osobę.

Pamiętaj o analizie raportów!

Po wysłaniu pierwszej kampanii nie zapomnij o analizie raportów. Sprawdź OR, CTA i inne wskaźniki mające wpływ na efektywność Twoich działań. Warto uczyć się na swoich błędach i udoskonalać kampanie, aby dowiedzieć się, co najlepiej działa na naszych klientów, jakie tematy cechują się wysokim wskaźnikiem otwarć, a co można jeszcze udoskonalić.

Podobne wpisy

Przejdź do góry