Marketing

Czym jest prospecting i czy Polacy mają długi?

  • 82
  • 14

Konkurencja na rynku produktów i usług rozpętała się po całym świecie. Firmy wykorzystują mniej lub bardziej skuteczne techniki pozyskiwania klientów. Co jeśli starania o zdobycie nowych klientów spełzają na niczym? My rekomendujemy prospecting i wspieramy kampanię ERIF BIG S.A.

Prospecting to poszukiwanie, a konkretnie proces tropienia nowych klientów. Cel to wyodrębnienie osób oraz organizacji, które mogą stać się potencjalnymi nabywcami oferowanej usługi. W efekcie powstaje gotowa baza, która zawiera kontakty przedstawicieli grupy docelowej.

Pozyskiwanie nowych klientów to niekiedy żmudna i frustrująca orka dla wielu marketerów. Z pomocą przychodzą narzędzia do analizy produktów, rynku, a także zachowań zakupowych klientów. Umożliwiają dotarcie nie tylko do właściwego odbiorcy, lecz także przygotowanie w pełni spersonalizowanego komunikatu.

Wiedza o odbiorcy na wyciągnięcie ręki

Kiedy przystępujemy do realizacji kampanii dla naszych Klientów, każdorazowo zastanawiamy się, jak dotrzeć do potencjalnych odbiorców. Stawiamy sobie pytanie, kim jest idealny prospect. Wykorzystujemy dostępne zasoby wiedzy, jak np. wiek, płeć, lokalizacja, poziom wykształcenia, stan cywilny, przychody itp. Niejednokrotnie nasi zleceniodawcy posiadają już wiedzę na temat swoich klientów. Bierzemy ją pod uwagę. Im więcej informacji, tym lepiej.

Nasze działania kierujemy nie tylko na indywidualne persony, lecz także na małe, średnie oraz duże przedsiębiorstwa. W związku z tym kreujemy też wizerunek idealnego partnera biznesowego dla danej kampanii. Jak? Informacje zawarte w bazach danych dają nam możliwość określenia lokalizacji przedsiębiorstwa, jego wielkości oraz konkretnej branży, w której działa.

Dzięki prospectingowi przyglądamy się zachowaniom klientów. Droga do pracy, przerwa obiadowa czy wolny czas przed snem to momenty, w których wzmaga się aktywność poszczególnych grup docelowych. Umiejętne wykorzystanie tytułowego narzędzia pozwala precyzyjnie wychwycić moment, w którym komunikat powinien znaleźć się u odbiorcy. Zanim przystąpimy do przygotowania planu skutecznego dotarcia, musimy rozpoznać podstawowe cechy wspólnych osób, które mogą stać się potencjalnymi klientami. A tak przy okazji…

Sprawdziliśmy, czy Polacy mają długi

Biuro Informacji Gospodarczej ERIF jakiś czas temu wyszło z pomysłem przygotowania kampanii skierowanej do jasno określonych grup docelowych. Cel kampanii to uświadomienie Polaków w kwestii ich płynności finansowej oraz nakłonienie do bezpłatnego sprawdzenia swojej historii pod kątem potencjalnego zadłużenia. Odbiorcy zostali podzieleni na 8 sekcji: kobiety, mężczyźni, podróżnicy, aktywni, zainteresowani zakupem domu lub mieszkania, osoby oszczędzające, kupujące na raty oraz rodziny. Kampania zakładała też wysyłkę neutralnego mailingu.

Większość kreacji kierowanych do grup akcentowała wybrany problem nurtujący daną społeczność. Entuzjaści zakupów na raty mieli utracić dostęp do sprzedaży ratalnej, a podróżnicy napotykali na poważne trudności podczas wyjazdów zagranicznych.

Na początek kampanii wybraliśmy kreację adresowaną do mężczyzn. Wysyłkę rozpoczęliśmy o godzinie 15:00 tak, aby odbiorcy przeglądający pocztę na koniec dnia pracy, mogli otrzymać ofertę. I tak między godziną 15:00 a 17:00 zyskaliśmy najwyższe zaangażowanie, a procent otwarć wyniósł 10,94%.

W przypadku mailingu skierowanego do rodzin, zaobserwowaliśmy 2 momenty wzmożonego zaangażowania w ciągu pierwszej doby od wysyłki. Pierwszy okres przypadł na przedział 7:00 – 9:00, drugi natomiast na 18:00 – 20:00. Spostrzegliśmy, że między godzinami 15:00 a 17:00 ta grupa docelowa jest praktycznie nieaktywna.

Osoby zainteresowane podróżami wykazały największe zaangażowanie w czasie, w którym odnotowaliśmy wyjątkowo niskie zaangażowanie rodzin. Przedział czasowy 9:00 – 14:00 to czas, w którym podróżnicy wygenerowali najwięcej klików.

Kampania dla Erifa była możliwa dzięki wyodrębnieniu poszczególnych grup docelowych wedle życzenia Klienta. Erif przyniósł pomysł. My wykorzystaliśmy narzędzia, dzięki którym posegmentowaliśmy odbiorców według wieku, płci, zainteresowań oraz faktu posiadania dzieci. Cała kampania okazała się bardzo owocna. Zyskaliśmy cenne informacje na temat zaangażowania poszczególnych grup prospectów, co pomoże nam jeszcze precyzyjniej targetować wysyłki w najbliższej przyszłości.

Wracając do tytułu niniejszej rozprawy, wiemy już co to prospecting. Pozostaje nam jeszcze odpowiedź na drugą część tytułowego pytania o zadłużenie rodaków. Czy Polacy mają długi?

A kto ich nie ma… W każdym razie…

Chcesz, abyśmy podzielili się z Tobą naszą wiedzą? Myślisz o przeprowadzeniu działań prospectingowych w ramach Twojej kampanii? Chcesz skorzystać z naszych narzędzi precyzyjnego targetowania? Jeśli na któreś z pytań odpowiedziałeś TAK, koniecznie napisz do nas!

Daj nam znać >>

 

Podobne wpisy

Przejdź do góry