Blog / Co trzeba wiedzieć jeśli chcemy wynająć bazy danych do prowadzenia kampanii cold mailingowych?

Kategoria: Bazy danych DBMS MwF

Jednym ze sposobów na dotarcie do nowej grupy odbiorców za pomocą kampanii e-mail marketingowych jest realizacja wysyłki do wynajętych baz danych. W tym przypadku mogą to być bazy portalowe, które charakteryzują się dużym zasięgiem i możliwością targetowania geograficznego, czy behawioralnego. Co daje możliwości wysyłki do lepiej sprofilowanych odbiorców. Można je wynająć w kilku modelach rozliczeniowych: CPC, CPO, CPS, CPL, CPM.

Mimo że dzierżawa baz nie niesie za sobą takiego ryzyka, jak w przypadku tych kupionych, nie jest pozbawiona wad. Z tych samych maili korzystają inni przedsiębiorcy, a to prowadzi do powielania komunikatów i zaśmiecanie skrzynek mailowych odbiorców, co oczywiście wpływa negatywnie na efekty. W najgorszym wypadku maile lądują w spamie z powodu nadwyrężenia reputacji adresów IP właścicieli bazy, z której korzystamy.

Zobaczmy przykłady źle dobranych wysyłek do tego samego odbiorcy. Przy wynajmie baz to nie powinno się wydarzyć.

blog2.2

Co trzeba wiedzieć na temat bazy, zanim ją wynajmiemy od brokera?
• warto sprawdzić wydawcę pod kątem dopełnienia wszystkich aspektów prawnych (zgoda na wysyłkę, rejestracja bazy w GIODO),
• warto poprosić wydawcę o przeprowadzenie kampanii testowej, żeby sprawdzić, czy baza została dobrze dobrana i planowana wysyłka przyniesie odpowiednie rezultaty.