Blog / Case Study: Jak zrealizować efektywną kampanię SMSową w branży podróżniczej?

Kategoria: Baza wiedzy Case study DBMS

Wakacje zbliżają się wielkimi krokami. Prowadzisz biznes związany z branżą podróżniczą? Chciałbyś pozyskać nowych Klientów i zwiększyć sprzedaż? Dziś mamy dla Ciebie case study kampanii SMSowej dla biura podróży. Zapraszamy do lektury!

Nasz Klient
Biuro podróży, chcące zainteresować swoją ofertą nowe osoby, w związku ze zbliżającym się sezonem letnim. Biuro istnieje na rynku od kilku lat, działa lokalnie w średniej wielkości miejscowości. Posiada stałych Klientów, którzy cyklicznie wykupują wycieczki w różne zakątki świata. W sieci Biuro działa z niewielką intensywnością. Raczej skupia się na rynku lokalnym i obecnych Klientach. 

Problem
Klient chce zwiększyć sprzedaż, poprzez sprzedaż wczasów w okazyjnej cenie.

Rozwiązanie
Zaproponowaliśmy Klientowi kampanie SMS-ową, informującą o trwających promocjach. W związku z tym, że jest to biznes lokalny, wykorzystaliśmy geolokalizację.

Przebieg prowadzonych działań

Zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie 4 wysyłek do różnych grup docelowych, uwzględniając trwające promocje.

Wysyłka 1 i 2
Tekst SMSa skierowany do rodzin posiadających dzieci. Nawiązanie do promocji wakacyjnej na wycieczki.
– Wysyłka 1 – godziny poranne
– Wysyłka 2 – godziny wieczorne.
Przykładowa baza SMSowa osób posiadających dzieci: klik.

Wysyłka 3 i 4
Tekst SMSa skierowany do par. Nawiązanie do promocji na wczasy zagraniczne dla 2 osób.
– Wysyłka 3 – godziny lunchowe.
– Wysyłka 4 – godziny popołudniowe.
Przykładowa baza SMSowa osób podróżujących za granicę: klik.

Efekt
1. Przeprowadzona kampania przyczyniła się do wzrostu sprzedaży wycieczek dla rodzin z dziećmi o 30%.
2. Wzrost sprzedaży wycieczek zagranicznych dla par o 25%.
3. Wzrost zapytań o pozostałą ofertę (np. kolonie, czy obozy dla dzieci) Biura o 40%.

Wskazówki
Zaprezentowane przez nas case study dotyczy biura podróży, jednakże podobną kampanię SMSową możesz zrealizować w innej branży. Jeśli prowadzisz biznes lokalny to warto wykorzystać geolokalizację. Dzięki temu dotrzesz do osób zamieszkujących lub przebywających w danym momencie, na wybranym terenie.


Prowadzisz pensjonat/hotel? Zrealizuj kampanię SMSową do tej grupy docelowej: klik.

Jesteś zainteresowany inną bazą? Skorzystaj z naszego sklepu: https://edbms.pl/ i znajdź swoich Klientów!

Masz do nas jakieś pytania? Skorzystaj z czata w dole ekranu – rozwiejemy wszelkie Twoje wątpliwości i doradzimy Ci!