Baza wiedzy Case study Mailing

Case Study: Jak zrealizować efektywną kampanię marketingową dla sklepu internetowego?

  • 453
  • 4

Prowadzisz sklep internetowy i borykasz się z niewielką liczbą Klientów? A może dopiero rozpoczynasz swoją działalność i chciałbyś poinformować cały świat (no prawie 😉 ) o swoim biznesie? Bez względu na to, jaki chcesz osiągnąć rezultat – my możemy Ci pomóc. Tak jak pomogliśmy już innym.
Dziś prezentujemy Ci case study kampanii dla Klienta z branży e-commerce. Z jakim problemem zgłosił się do nas Klient, co zaproponowali nasi specjaliści oraz najważniejsze, jakie były efekty? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w naszym artykule.


Nasz Klient

Sklep internetowy, działający na rynku stosunkowo niedługo (od 7 miesięcy). W asortymencie sklepu znajdziemy odzież dla kobiet i mężczyzn, a także dla dzieci. Sklep oferuje szeroki wybór produktów, w przystępnych cenach, organizowane są często promocje sezonowe, dla lojalnych Klientów przewidziane są kody rabatowe, np. na urodziny. Sklep posiada profile w social mediach (Instagram, Facebook).

Problem

Mimo świetnie prowadzonych działań w Social Mediach, po 5 miesiącach funkcjonowania, sprzedaż w sklepie znacząco spadła. Właściciele zgłosili się do nas z tym problemem i poprosili o rozwiązanie.

Rozwiązanie

Przeanalizowaliśmy działania marketingowe prowadzone przez sklep. Na początek zaproponowaliśmy kampanię e-mail marketingową dla nowych Klientów (przykładową bazę kobiet kupujących on-line znajdziesz tu: kliknij). Poza tym przygotowaliśmy nowe kreacje maili wysyłanych automatycznie np. w chwili założenia konta, czy złożenia zamówienia. Zaproponowaliśmy Klientowi korzystanie z naszego systemu do wysyłki mailingów GreenSender.

Przebieg prowadzonych działań

Na początek weźmy pod lupę kampanię e-mail marketingową do nowych Klientów. Zdecydowaliśmy się na przygotowanie 3 różnych wysyłek, do różnych grup docelowych.

Wysyłka 1
Kreacja skierowana do kobiet, informująca o wiosennej promocji na spódnice oraz sukienki.

Target: kobiety w wieku 25-35 – odpowiadające grupie docelowej sklepu.

Wysyłka 2

Kreacja skierowana do mężczyzn, promująca zniżkę -15% na pierwsze zakupy w sklepie.

Target: mężczyźni kupujący on-line, w wieku 25-40 lat. 

Wysyłka 3
Kreacja skierowana do młodych mam, prezentująca ofertę ciuszków dziecięcych.

Target: kobiety posiadające małe dzieci. 

Powiadomienia

Wysyłka powiadomień w chwili założenia konta/złożenia zamówienia, z wykorzystaniem nowych kreacji, przy użyciu: GreenSender.

Efekt

  1. Wzrost sprzedaży w sklepie o 40%, w okresie prowadzenia kampanii.
  2. Największym zainteresowaniem cieszyła się kreacja skierowana do młodych mam oraz do mężczyzn.
  3. W trakcie prowadzenia kampanii ruch na stronie Klienta wzrósł o 70%.
  4. Wysyłka powiadomień z wykorzystaniem nowej kreacji spowodowała wzrost otwieralności poziomu tych maili z 70% do 95%!

Wskazówki dla Ciebie

Przedstawione przez nas case study dotyczy branży odzieżowej, ale podobne działania możesz wykonać prowadząc sklep w zupełnie innej branży. Zastanawiasz się, jaką grupę docelową dobrać? Spójrz na poniższe przykłady, które Ci to ułatwią 🙂

Sklep odzieżowy dla dzieci

Przykładowa grupa docelowa:
– matki z dziećmi: sprawdź bazę.

Sklep rtv/agd

Przykładowa grupa docelowa:
– osoby zainteresowane sprzętem rtv: sprawdź bazę.
– osoby zainteresowane sprzętem agd: sprawdź bazę. 

Sklep oferujący produkty do domu/ogrodu

Przykładowa grupa docelowa:
– osoby zainteresowane wyposażeniem domów: sprawdź bazę.
– mieszkańcy domów jednorodzinnych: sprawdź bazę. 

Więcej porad na temat prowadzenia kampanii e-mail marketingowych w branży e-commerce znajdziesz tu: https://edbms.pl/e-mail-marketing-w-e-commerce/,

Jesteś zainteresowany inną bazą? Skorzystaj z naszego sklepu: https://edbms.pl/ i znajdź swoich Klientów!

Masz do nas jakieś pytania? Skorzystaj z czata w dole ekranu – rozwiejemy wszelkie Twoje wątpliwości i doradzimy Ci! 🙂

Podobne wpisy

Przejdź do góry