Baza wiedzy DBMS Mailing Marketing

9 powszechnych błędów postępowania z leadami

  • 707
  • 0

Prowadzisz firmę? Twoja firma dąży do pozyskania coraz to nowych klientów? Zanim zyskasz klientów, intensywnie poszukujesz leadów? Z jakiegoś powodu Twoje leady nie zamieniają się w klientów niczym za dotknięciem czarodziejskiej różdżki? Prawdopodobnie popełniasz któryś z tych błędów.

 

1. Nie rozpoznajesz temperatury leada

Kierujesz ten sam komunikat do wszystkich? Jeżeli nie rozpoznałeś, na jakim etapie jest dany lead, prawdopodobnie zraziłeś do siebie część odbiorców. Być może przesłałeś ofertę sprzedażową tym, którzy nie są jeszcze gotowi do zakupu. To błąd. Duży błąd.

Zanim podejmiesz decyzję o przesłaniu oferty sprzedażowej, określ czy odbiorca jest gotowy do zakupu. Jeśli nie, rozważ przygotowanie treści o charakterze nie zdradzającym chęci sprzedażowych. Oscyluj wokół korzyści, jakie Twoja usługa daje klientowi. Zastanów się, jakie pytania najczęściej pojawiają się w kontekście Twojego produktu. Bądź wsparciem i przede wszystkim buduj relację.

 

2. Nie podzieliłeś bazy

Twoja baza adresów to jeden wielki monolit? Zacznij od podziału, biorąc pod uwagę jej temperaturę. Wyróżnij ciepłe i zimne leady. Do nich będziesz wysyłać zróżnicowane komunikaty. W przeciwnym razie popełnisz błąd z punktu powyżej.

 

3. Nazwałeś lead potencjalnym klientem i…

…skierowałeś do niego ofertę sprzedaży. Pech chciał, że w tym momencie nie był on zainteresowany zakupem Twojej usługi. Twój email trafił do spamu, a cały wysiłek spełzł na niczym.

Pojęcie leada często utożsamiamy z potencjalnym klientem. Lead to raczej zdolność do podjęcia decyzji zakupowej. Zdecydowanie lepiej, jeśli dokonasz analizy tej zdolności i na jej podstawie przygotujesz odpowiedni komunikat.

 

4. Zapomniałeś o konieczności “dopieszczania” zimnego leada

Zaproponowałeś odbiorcy nieciekawą z jego punktu widzenia treść? Być może zdajesz sobie sprawę z tego, że zimny lead nie kupi Twojego produktu czy usługi tu i teraz, ale czy zrobiłeś cokolwiek, by go “podgrzać”, by przybliżyć go do decyzji zakupowej?

Zastanów się, dlaczego ktoś zostawił Ci swój email oraz inne dane. Co w Twojej ofercie skłoniło go do tego ruchu? Wyciśnij z korzyści dla klienta jak najwięcej i regularnie dostarczaj mu rozgrzewający i angażujący content.

5. Stworzyłeś nieprzydatny content

Nieciekawy content to jeden błąd. Nieprzydatna z punktu widzenia odbiorcy treść to drugi błąd. Tak się składa, że sprzedażowe treści okażą się przydatne tylko tym leadom, które wykażą pełną gotowość do zakupu. Co z resztą? Co z tzw. zimnymi leadami? Czy też będziesz faszerować je ofertą? A może w ogóle o nich nie zapominasz i przestajesz karmić je treściami? To zły wybór.

Co możesz zrobić? Edukuj. Udzielaj porad. Zaproponuj wartościowy newsletter. Niech będzie przydatny z punktu widzenia odbiorcy. Ty tymczasem staniesz się ekspertem w jego oczach. Wyobraź sobie, że pewnego dnia odbiorca, ten prawie zapomniany zimny lead, z jakiegoś powodu potrzebuje nagle usługi, którą Ty oferujesz? O kim wówczas pomyśli?

 

6. Nie przybliżasz do zakupu

To oznacza, że nie dostrzegasz momentu, w którym Twój lead zmienia temperaturę. Z zimnego staje się ciepły. Nadchodzi chwila, kiedy zainteresowanie odbiorcy Twoją usługą rośnie. Klient sam pcha Ci się w ramiona, a Ty zaniechałeś działań?

Nie rób tego! Obserwuj leada i działaj! Pomieszaj content edukacyjny ze sprzedażowym. Zaproponuj ebook, poradnik, poproś o więcej danych podczas zapisu na formularzu.

 

7. Dopuszczasz do oziębienia leada

Źle zdiagnozowałeś temperaturę leada? Nie spostrzegłeś, że lead jest gorący, rozpalony do czerwoności, bliski pozytywnej decyzji zakupowej, a wręcz domaga się nabycia Twojego produktu? A może przegadałeś sprawę? No dobra. Rzecz przedstawia się następująco. Lead goreje dosłownie w Twoich dłoniach. Negocjuj z nim krótko i konkretnie. Finałem powinno być podpisanie umowy, zawarcie transakcji, sprzedaż.

 

8. Ograniczasz się do jednego kanału

Wysyłasz maile? To jest naprawdę ok. Możliwości wychwytywania leadów jest jednak więcej. Twoi potencjalni klienci czają się niemal za każdym rogiem internetu. Nie zapominaj o innych kanałach. Nie zapominaj o potędze social mediów. Im częściej dasz odbiorcom okazję natknięcia się na Ciebie gdzieś w sieci, tym większe prawdopodobieństwo, że spotkacie się w przyszłości. I zawrzecie transakcję.

 

9. Nie masz strategii

Nie masz strategii? Twoja konkurencja z pewnością ją ma. Opracuj strategię dzielenia ladów, postępowania z nimi oraz podnoszenia ich temperatury. Walkę o klienta wygrywa lepszy strateg.

Strategia DBMSu to kompleksowy plan postepowania z leadami na każdym etapie ich rozwoju. Chcesz poznać bliżej nasz sposób podgrzewania leadów?

 

Napisz do nas >>

Podobne wpisy

Przejdź do góry