Baza wiedzy DBMS MwF

4 zasady wysyłania kampanii e-marketingowych do baz zewnętrznych

  • 323
  • 0

O e-mail marketingu wiemy już prawie wszystko… długo można by jego zalety. Komunikacja e-mail marketingowa pomaga m. in. w budowaniu relacji z klientami oraz wpływa na promowanie marki, a w efekcie na wzrost sprzedaży. Co jednak jest warunkiem powodzenia owych działań?
Oczywiście poza doskonałą kampanią, chwytliwym tematem- na czele powodzenia naszych działań stoi baza mailingowa. Jakie aspekty mają wpływ na skuteczność Twoich kampanii do baz zewnętrznych?

Po pierwsze: legalność danych.
To najważniejsza rzecz, na którą powinieneś zwrócić uwagę, gdy chcesz zakupić bazę do wysyłki mailowej. Tylko jak to sprawdzić? Pamiętaj, że każdy dostawca danych ma obowiązek zarejestrować swoje zasoby w biurze Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO).Realizując swoje wysyłki musisz mieć pewność, że wszystko odbywa się zgodnie z prawem, a osoby znajdujące się na listach świadomie wyraziły zgody na otrzymywanie wiadomości komercyjnych. Zawsze możesz poprosić administratora bazy o przedstawienie zaświadczenie potwierdzające legalność danych. Unikniesz w ten sposób szeregu konsekwencji oraz sankcji będących skutkiem korzystania z nielegalnych baz danych.

Po drugie: jakość bazy.
Jakość to druga kwestia, zaraz po legalności na którą musisz zwrócić uwagę. Chyba nie chciałbyś dostać listy mailingowej stworzonej z nieistniejących adresów, albo zawierającą adresy pułapki, czyli spam trapy, które mają negatywny wpływ na reputacje domeny Twojej domeny. Zapytaj dostawcy jak baza została pozyskana,kiedy dane zostały zebrane,, jak często jest wykorzystywana itp.

Po trzecie: odpowiedni dobór bazy.
Wysyłanie wiadomości do kogo podpadnie nie jest dobrym pomysłem, nawet jeśli dane zostały pozyskane w legalny sposób to nie gwarantuje sukcesu. Aby osiągnąć najlepsze rezultaty należy skorzystać z odpowiedniego targetowania. Przecież kampanii dedykowanej np. pracownikom wyższego szczebla nie chcesz wysyłać do wszystkich. Dlatego ważne jest, abyś dostał te dane, których naprawdę potrzebujesz. Jeśli jednak sam nie wiesz, która grupa docelowa będzie najlepsza do Twojej kampanii, albo kiedy wysłać daną kampanię w celu osiągnięcia jak najlepszych wyników- to zapytaj! Pamiętaj, że odpowiedni dobór bazy nie pozostaje bez znaczenia, a wręcz przeciwnie- ma wielki wpływ na powodzenie Twoich działań.

Po czwarte: nie zapominaj o odpowiednim narzędziu!
Kiedy już sprawdzisz wszelkie kwestie dotyczące legalności, jakości danych, a baza zostanie odpowiednio dobrana pod Twoją kampanię musisz podjąć decyzję, jakie narzędzie użyć do wysyłki. Zawsze warto postawić na rozwiązanie, które pozwoli Ci monitorować efekty, np. nasze autorskie narzędzie Greensender. Dane uzyskane z raportów dają Ci szansę na ocenę Twoich działań i wyciągnięcie wniosków przed kolejnymi kampaniami.

Na co powinieneś zwrócić uwagę?
Przede wszystkim na liczbę otwarć oraz kliknięć, rozkład otwarć w czasie, a także które linki były najchętniej klikalne. W raporcie też dostaniesz dokładną datę i godzinę startu kampanii, do ilu osób wiadomość została wysłana, na jakich urządzeniach wiadomość była czytana. Istotne będą dla Ciebie wskaźniki OR (Open Rate) oraz CTR ( click through rate). W Greensenderze Twoja kampania jest także analizowana przez filtry antyspamowe, aby zminimalizować ryzyko, że dobrze rokująca kampania, wyląduje w spamie i przez to efekty nie są widoczne. Przed wysyłką możesz (a nawet powinieneś!) przeprowadzić testy, aby sprawdzić poprawność wszystkich linków oraz czy wszystko wyświetla się poprawnie.

A poza tym… na początku drogi na pewno przyda Ci się pomoc ekspertów, którzy wysłuchają, doradzą i rozwieją wszelkie wątpliwości. Jeśli masz jakieś pytanie zapraszamy do dyskusji w komentarzach!

Podobne wpisy

Przejdź do góry